حضور امام حسن و امام حسین همراه با پدرشان امام علی
در حمله و هجوم به طبرستان:
نظر به اینکه بضی دوستان در جواب مطلب من در مورد حضور امام حسن و امام حسین همراه با پدرشان امام علی در طبرستان ایرادهایی گرفته بودند و حتی بعضی ها از تاریخ طبری هم مثال زده بودند من این مطلب کوتاه استخراج از دو تاریخ ابن فقیه و همان طبری مثال زده یکی از دوستان را اینجا به اختصار نقل میکنم:
در تاریخ ابن فقیه برگ 152 و در تاریخ طبری جلد پنجم برگ 2116 مینویسد:
مردم گیلان و طبرستان و دیلمستان سالها در برابر هجوم سپاهیان اسلام پایداری و مقاومت کردندو در حقیقت اعراب مسلمان هیچگاه نتوانستند گیلان و طبرستان و دیلمستان را تصرف نمایند!
جواب به شریعتی مرده و طرفدارانش و ملاها و طرفدارانش که میگویند ایرانیان با آغوش باز به استقبال اعراب رفتند!!
بقیه داستان:
در زمان عثمان اعراب برای فتح طبرستان تلاش بسیار کردند و سعید بن عاث به دستور عثمان به سوی طبرستان روانه شد
**در این هجوم !! امام حسن و امام حسین فرزندان امام علی همراه با سعید بن عاث همراه بودند!!
اینها رفته بودند ایرانیها را بکشند!!
این مطلب به تاریخ 17دی ماه2568 شاهنشاهی برابر با
17دی ماه 1388شمسی تحمیلی تازی و تازی پرستان نوشته شد.
درود ...
پاسخحذفبا سپاس ازشما...
زنده و پاینده باد ایران بزرگ پارسی ...
...ننگ و مرگ همیشه بر دشمنان دست درازکننده اش(متجاوزش)
درود
پاسخحذفتعصب چشم مسلمونا رو کور کرده
و باعث شده این حقیقت تاریخی رو نبینند
پیروز باشی
درود
پاسخحذفنوشین جان این چه حرفی ست که میزنی؟ این سه بزرگگگگگگگگگوار برای ارررررشاد مردمان آمده بودند.مدرک داریم که حتی شمشیر هم نداشتند(گرز 60 منی داشتندD-: ).مدرکش هم در وزارت اطلاعات موجودست.به هیچ روی هم نمیخواستند بکشند و غارت کنند بلکه برای نوازززززش مردم آمده بودند!!!اصلا هم در اسلام دستور به قیام و کشتن غیر مسلمان به خصوص در سوره های مدنی داده نشده !! اصلا هم مسلمانان نژاد پرست از نوع دینی نیستند و دیگران را نجس و مجوس و زندیق و ملحد و محارب و... نمیخونن !!!
به یزدان که گر ما خرد داشتیم - کجا این سرانجام بد داشتیم
در پناه اهورا
حسن و حسین بودند...ولی علی در جنگ شرکت نداشته است...محض اطلاع عرض کردم
پاسخحذفدر ضمن ماکس وبر درسته .... نه مارکس وبر
درد ما خیلی بزرگتر از اینهاست ! خیلی بزرگتر ! به وسعت دردهای جهالت همه این مردم بیچاره مصیبت زده دین زده
پاسخحذفدرود
پاسخحذفنوشین جان خودتو عذاب نده. تو حرفتو زدی در این باره. کسی که بخواد بفهمه میره دنبالش و اونی هم که نخواد بفهمه میاد میگه تاریخ همش دروغه و فقط اون مزخرفاتی که با شسشوی مغزی تو مخ من ریختن درسته و سر خودش شیره میماله و در واقع حرفهای آخوند رو باور میکنه.
اگه همه جا تاریک بود و آسمون هم سیاه بود و آخوند گفتش الان شبه نباید باور کرد چون آخوند حرفی رو میزنه که به دین فروشیش و خدا فروشیش کمک کنه.
هر کسی دین خودش رو مستقیم یا غیر مستقیم از آخوند یاد گرفته. یا خودش پیش آخوند بوده یا کتابی رو خونده که اخوند نوشته یا از کسی یاد گرفته که اون طرف پیش اخوند بوده.
پیروز باشی. پاینده ایران
مرسی نوشین جان
پاسخحذفاین دیگه یعنی بره تو چشم اونایی که عصا دستشونه و هیچی نمی بینن!
دیگه از این واضح تر نمی شد کرد تو مغزشون!
اگه، اگه باشه!
زمانی یمن جز ایران بود. برخی از مردم ناراضی ایران به یمن رفته و پس از مدتی با اعراب یکی شده و به ایران حمله کردند. نمی توان گفت به طور کامل ولی بسیار بودند کسانی که اسلام را با آغوش باز پذیرفتند.و اما بی شماری هم بودند که مقاومت به خرج داده و اسلام را رد کردند. از جمله ارمنستان و آذربایجان
پاسخحذفسلام . خوب هستی ؟
پاسخحذفمن نمی خوام به طور قطع حضور حسنین رو در فتح طبرستان انکار کنم . همچنین با ناجوانمردی اعراب در این فتح مخالفم . اما یه سری صحبت باهات دارم که فقط می خوام بدونی که این ابهام ها هم ممکنه پیش بیاد . اگر واقعاً دنبال حقیقت هستی خواهش می کنم بیشتر روی این حرف ها دقت کن.این بحث جدیدی نیست و قبلاً هم اندیشمندان درباره ی این موضوع بحث هایی داشتند.
دو تا منبع اصلی هستند که از حضور این دو نفر صحبت می کنند یکی «کتاب فتوح البلدان بلاذري» و دیگری «تاریخ طبری»است.
اول به کتاب فتوح البدان بلاذری دقت کن :
قالوا: ولى عثمان بن عفان رحمه الله سعيد بن العاصي بن سعيد بن العاصي ابن أمية الكوفة فى سنة تسع و عشرين فكتب مرزبان طوس إليه والى عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس و هو على البصرة يدعوهما إلى خراسان على أن يملكه عليها أيهما غلب و ظفر فخرج ابن عامر يريدها و خرج سعيد فسبقه ابن عامر فغزا سعيد طبرستان، و معه فى غزاته فيما يقال الحسن و الحسين ابنا على بن أبى طالب عليهم السلام ...
گويند: عثمان بن عفان سعيد بن عاصى بن سعيد بن عاصى بن اميه را در سال بيست و نه بر كوفه ولايت داد و مرزبان طوس به او و به عبد الله بن عامر بن كريز بن ربيعة بن حبيب بن عبد شمس والى بصره نامه نوشت و ايشان را به خراسان دعوت كرد كه هر يك غالب و پيروز شود خراسان را به تصرف او دهد.ابن عامر به قصد آن ديار رهسپار شد و سعيد نيز برفت ولى ابن عامر بر او پيشى گرفت و سعيد به غزاى طبرستان رفت. گفته مي شود كه حسن و حسين دو پسر على بن ابى طالب عليهم السلام در اين جنگ با وى همراه بودند.
صفحه 326 و یا ج 2 صفحه 411
بلاذري هنگامي که مي خواهد مسئله حضور امام حسن و امام حسين در اين نبرد را مطرح کند از فعل ((يقال)) که مجهول است استفاده کرده. يعني گوينده اين سخن مشخص نيست و معلوم نيست چه کسي گفته حسن و حسين در اين نبرد حضور داشتند .
باید توجه داشت که این کتاب به زبان عربی نوشته شده و بر اساس قئاعد آن زبان باید بیان شود .
اما منبعی که شما دوست خوب من بهش اشاره می کنی تاریخ طبری است .
پاسخحذفتاریخ طبری - ج پنجم - ترجمه ابوالقاسم پاینده - انتشارات اساطیر - چاپ دوم سال ۱۳۶۲ - صفحه ۲۱۱۶ :
سخن از غزای طبرستان بوسیله سعید بن عاص
حنش بن مالک گوید : سعید بن عاص به سال سی ام از کوفه به منظور غزا آهنگ خراسان کرد . حذیفه بن یمان و کسانی از یاران پیمبر خدا ( ص ) با وی بودند ؛ حسن و حسین و عبدالله بن عباس و عبدالله بن عمر و عمرو بن عاص و عبدالله بن زبیر نیز با وی بودند ...[و داستانی شبیه مطالب بالا در باره صلح با گرگان و بعد هم داستان قلعه ...]
و در صفحه بعد ( ۲۱۱۷ ) بنا به روایت دیگر بازهم از حنش بن مالک چنین می نویسد :
.عن حنش بن مالك التغلبى، قال: غزا سعيد سنه ثلاثين، فاتى جرجان و طبرستان، معه عبد الله بن العباس و عبد الله بن عمر و ابن الزبير و عبد الله بن عمرو بن العاص
حنش بن مالک تغلبی گوید : سعید سال سی ام آهنگ غزا کرد و سوی گرگان و طبرستان رفت . عبدالله بن عباس و عبدالله بن عمر و ابن زبیر و عبدالله بن عمرو بن عاص با وی بودند ...
توجه : چنانچه ملاحظه می فرمایید هر دو خبر مربوط به غزای طبرستان ( ص ۲۱۱۶ و ص ۲۱۱۷ ) از حنش بن مالک نقل شده و در خبر دومی ( خبر صفحه ۲۱۱۷ ) دیگر نامی از حسن و حسین ( ع ) دیده نمی شود .
آیا این ابهام بوجود نمی آید که حسن و حسین حضور نداشته باشند ؟؟!!
باید توجه داشت که اعراب فقط یک جنگ یا یک فتح در ایران نداشتند . فراوان ها جنگ و فتح داشتند تا در آخر کل ایران رو متأسفانه فتح کردند .
پاسخحذفدر برخی از اونها با نیک سیرتی با مردم رفتار کردند که البته با توجه به تعالیم اسلام چیز عجیبی نبود .
در بعضی از اونها متأسفانه به کشتار وحشیانه پرداختند که البته تعدادشان هم کم نبود . که این جای تعجب داره .
حمله به ایران بعث شد که مردم کشور ما دو قرن از سخت ترین دوران زندگی هزاران ساله ی خودش رو تجربه کنه که با خلافت بنی امیه و بنی عباس همراه بود .
شاید داستان حضور حسنین یک شایعه بوده باشه که پیچیده است و از اونجایی که مردم طبرستان تمایلات علوی داشتند برای بد جلوه دادن نام اهل بیت در میان آنها این شایعات را بوجود آوردند و از اونجایی که یک کتاب تاریخی باید جامع و کامل باشد این ها را هم آورده . اما وقتی به زندگی امام حسن و امام حسین نگاه می کنیم چنین ناجوانمردی هایی سابقه نداشته است . قضاوت درباره ی یک شخص باید همه جانبه باشه تا به یک نتیجه به دور از تعصب برسیم .
پاسخحذفمن با اینکه در فصل امتحانات دانشگاهی هستم ولی وقتی دیدم شما خیلی به این موضوع اصرار داری لازم دونستم که این توضیح رو بنویسم .
سپاس و بدرود
نوشین جان یه مقدار راجب کتاب تاریخ ابن فقیه و نویسنده اش اگه میتونی بهم اطلاعات بده.تا حالا چیزی از این کتاب نشنیده بودم.
پاسخحذفاخه من به تو چی بگم مادر جنده بی ناموس ..........
پاسخحذفتو حیوان کارت به جایی رسیده که اشغال از امیر المومنین و سبطین رسول الله ایراد می گیری ..........
تو پست فترت مسلمان نیستی اصلا اشغال که در مورد ائمه اطهار فک بزنی .............
تو الاغ با این کارت جنبش امویان را ضعیف می کنی .........
ببین خانم نوشین من و شما در حدی نیستیم که نعوذ بالله در مورد افعال امیر المونین و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین اظهار نظر نماییم ...............
پاسخحذفپاسخ شما در برخی از نظرات بالا داده شده است و اما بر فرض ممکن هم این را بدان که رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم فرمود علی مع الحق و الحق مع علی لذا دیگر جای شبهه ای نمی ماند پس این را بدان که هر فعل معصوم عین حق است ...........
امیدوارم دیگر از این مسائل بی شرمانه در وبلاگ شما نبینم .............
علی (ع) در خطبه ای، مردم را به یادآوری مرگ سفارش می کند؛
پاسخحذف« ای مردم! شما را به یادآوری مرگ، سفارش می کنم، از مرگ کمتر غفلت کنید، چگونه مرگ را فراموش می کنید در حالی که او شما را فراموش نمی کند؟ و چگونه طمع می ورزید در حالی که به شما مهلت نمی دهد؟ مرگ گذشتگان برای عبرت شما کافی است. آنها را به گورستان حمل کردند، بی آن که بر مرکبی سوار باشند، آنان را در قبر فرود آوردند بی آن که خود فرود آیند. چنان از یاد رفتند گویا از آبادکنندگان دنیا نبودند و آخرت همواره خانه شان بود! آنچه را وطن خود می دانستند از آن رمیدند و در آنجا که از آن می رمیدند، آرام گرفتند، و از چیزهایی که با آنها مشغول بودند جدا شدند، و آنجا که سرانجامشان بود ضایع کردند، اکنون نه قدرت دارند از اعمال زشت خود دوری کنند، و نه می توانند عمل نیکی بر نیکی های خود بیفزایند. به دنیایی انس گرفتند که مغرورشان کرد، چون به آن اطمینان داشتند، سرانجام مغلوبشان کرد.»
علي اي هماي رحمت تو چه آيتي خدا را
پاسخحذفکه به ماسوا فکندي همه سايهي هما را
دل اگر خداشناسي همه در رخ علي بين
به علي شناختم به خدا قسم خدا را
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علي گرفته باشد سر چشمهي بقا را
مگر اي سحاب رحمت تو بباري ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو اي گداي مسکين در خانهي علي زن
که نگين پادشاهي دهد از کرم گدا را
بجز از علي که گويد به پسر که قاتل من
چو اسير تست اکنون به اسير کن مدارا
بجز از علي که آرد پسري ابوالعجائب
که علم کند به عالم شهداي کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز ميان پاکبازان
چو علي که ميتواند که بسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحيرم چه نامم شه ملک لافتي را
بدو چشم خون فشانم هله اي نسيم رحمت
که ز کوي او غباري به من آر توتيا را
به اميد آن که شايد برسد به خاک پايت
چه پيامها سپردم همه سوز دل صبا را
چو تويي قضاي گردان به دعاي مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چوناي هردم ز نواي شوق او دم
که لسان غيب خوشتر بنوازد اين نوا را
«همه شب در اين اميدم که نسيم صبحگاهي
به پيام آشنائي بنوازد و آشنا را»
ز نواي مرغ يا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوشست شهريارا
لعنت خدا بر تمامی دشمنان علی و ال علی تا روز قیامت .........
پاسخحذفلعنت بر تو نوشین کثیف که برای 2 روز زندگانی پست دنیا حاضر به توهین به ساحت مقدس علی امیر المونین و سبطین رسول الله شدی ای بی معرفت پست .......
pirooz bashid
پاسخحذفpayandeh iraneman
درود بر نوشين جان
پاسخحذفاين مسلموناي شش آتيشه نميخوان باور كنن علي وحسن و حسين هم بودند ميگن تاريخ طبري اشتباه نوشته طبري از روي حديث هاي جعلي كه اون زمان درست ميشده اين تاريخ رو نوشته يكي نيست به اين احمق بگه حديث چيكار داره به تاريخ اين آقاي فاطمي سيد حسن فاطمي رو ميگم (وبلاگ گفت وگوي يك مسلمان با زرتشتيان) اينا خوشونو به نفهمي ميزنن ميترسن دينشونو از دست بدن
شما از تاریخ چه می دانید که می خواهید واسه ما از حوادث تاریخ بگید، شما از ولایت چی می دانید که می خواهید راجع به امامان اینطور قضاوت کنید شما از جمله آنانی هستید که به حسین بن علی (علیه السلام) خیانت ورزیدند. برای این گفته ام دلیل می آورم!!! زیرا اگر منجی عالم بشریت یعنی حضرت مهدی موعود (عج) ظهور کنند لابد خواهید گفت آمده تا در جهان خونریزی راه بیندازه!! حالا فهمیدید چرا شما اینقدر احمق و جاهل هستید!!!!
پاسخحذفسلام دوست خوبم
پاسخحذفدر مورد مطالب شما باید بحث های علمی کرد . البته برای همه بسیاری سئوالهای بی پاسخ وجود داره . اما تصور نمی کنم هیچ کدوم از ماها اهلیت این رو داشته باشیم که بخوایم درمورد مردانی که به هر تعبیر برگزیده ی خداوند هستند اظهار نظر کنیم . البته و صد البته قبول دارم که هرگز هیچ انسانی در دنیا وجود نداره که دچار خبط و اشتباه نشده باشه . اما باید این رو هم در نظر بگیریم که حداقل در مورد امامان و ائمه ماها اهلیت نداریم به انتقاد کردن . مثلا درمورد کتاب نهج البلاغه باید عرض کنم 400 صد سال بعد از حضرت علی گردآوری و تدوین شد . خب مسلمه که تو این زمان بسیار فراخ هرکس که گردآوری و تدوین میکنه خطبه های ایشون رو به همین راحتی هم میتونه دخل و تصرف داشته باشه در موضوعات مختلف . وقتی پیامبر میفرماید من از دنیای شما 3 چیزرا دوست دارم . زن ؛ عطر و نماز. یعنی که زن در مقام بالایی قرار داره . بنابراین این خرافاتیه که اعراب با خودشون آوردن به ایران که زن ارزش کمتری از مرد داره نه پیامبر و حضرت علی .
در مورد عکسی که گذاشتین از ذوب شدگان ولایت باید عرض کنم چیزی جز تآسف برای این عده جنابان ربات نمیشه داشت . منم این عکس و چند نمونه ی دیگه از این دست دارم .
راجع به اون بسیجی و غنائم گرفتنش هم چیزی جز هرزگی و بیماری جنسی و سادیسمی این عده نمیشه گفت .
شاد باشین .
به امید پیروزی حق بر باطل .
خانه کیوانی که هخامنشیان در مکه ساختند بلای جان خودمان شد.درود بر بابک خرمدین.
پاسخحذف