نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران
بیداری پایگاه درفش کاویانی در راه مبارزه با خرافات و ننگ و جنایات 1400 ساله دین و 400 ساله مذهب و 31 ساله حکومت ننگین و خودکامه و پر ازفساد و جنایت آخوندی - یک مسلمان ایرانی تنها از این جهت مسلمان است که پدرش مسلمان بوده است و پدر او نیز بهمین دلیل مسلمان بوده که پدری مسلمان داشته است و پایان این خط زنجیر به زرتشتی فلک زده ای می رسد که با شمشیر عرب لا اله الله گفته بود !! بی آنکه حتی معنی آنرا دانسته باشد!! شجاع الدین شفا - تولدی دیگر -
خدایا ایران را از دروغ و دشمن و خشکسالی حفظ کن - دعای داریوش بزرگ برای ایرانیان همه زمانها

.

هیچکس حقایق مذهبی را بخوبی آنهائی که توش خردگرائی را از دست داده اند نمی فهمند - ولتر

۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

معانی آیات قران بعد از تفسیر به چه صورت درآمده است؟ (قسمت اول)

معانی آیات قران بعد از تفسیر مفسرین به چه صورت درآمده است؟!!! (قسمت اول):

** در راستای بررسی حقیقی در مورد تفسیر های قران مطلب زیر را هم بخوانید و در آینده ای نزدیک آیات قران همراه با تفسیر و ترجمه آنهارا در همین وبلاگ میخوانید:
ترجمه ها و تفاسیربعضی از گفتار ها و متون و احکام قران را که تاکنون به زبان فارسی بعمل آمده و در واقع مترجمان و مفسران مربوطه کوشش کرده اند با ترجمه ها و تفاسیر غیر مرتبط نارسائی ها تعارضات و فلسفه های غیر منطقی و نامعقولانه مطالب قران را پوشیده نگهدارند و یا آنها را خنثی سازند به شرح زیر است:
آیا خداوند آدم را با یک دست خلق کرده و یا با دو دست و یا با علم و قدرت و مهارتش ؟:
آیه 75 سوره ص برای خداوند دست قائل شده و حاکی است که خداوند دارای دست است و آدم را با دست و یا دستهای خود خلق کرده است.
متن آیه مذکور و ترجمه فارسی آن به شرح زیر است:
... خداوند به شیطان فرمود ای ابلیس ترا چه مانع شد که به موجودی که من با دست خود آفریدم سجده کنی...
چنانکه ملاحظه میشود در متن آیه مذکور کلمه (ید) و یا (دست) بعنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده وجود خدا بکار رفته است. بطوریکه میدانیم کلمه (ید) در زبان عربی بغیر از (دست) معنی و مفهوم دیگری ندارد اما مترجمین و مفسران قران که هنگام ترجمه آیه مذکور اختصاص یک و یا دو دست را برای خدا برخلاف عقل و منطق و عرف تشخیص داده و بعبارت دیگر در موقع ترجمه اصل آیه مذکور در مانده اند از ترجمه اصیل متن آیه طفره رفته و لذا بعضی از آنها برای خدا (دست) و بعضی دیگر (دو دست) قائل شده
و (دست) و یا (دستهای) خدا را به شرح زیر یا مفاهیم مختلف تفسیر کرده اند:
قران مهدی الهی قمشه ای:
( مهدی الهی قمشه ای قران مجید با منتخب التفسیر فارسی صفحه 607) کلمه (ید) را که در اصل معنی یک دست میدهد به دو دست ترجمه کرده و بعد از ترجمه کلمه (ید) به (دو دست) تفسیر (علم و قدرت) را در پرانتز به آن افزوده و بدین ترتیب یکی از دستهای خدا را (علم) او و دست دیگرش را (قدرت) وی تفسیر کرده است تا بدینوسیله غیر منطقی بودن متن قران را در این باره تعدیل کند. (یعنی بگوید خدا جسم نداشته که دست داشته باشد این دستها علم و قدرتش بودند!!)
قران ابوالقاسم پاینده:
( تهران 1336 - صفحه 172) کلمه (ید) را بطور کلی به (دست قدرت) خدا تفسیر کرده است.
قران کریم و فرقان عظیم چاپ انتشارات جاویدان کلمه (ید) را به ( دو دست قدرت ) خدا ترجمه و تفسیر کرده است.
قران یوسف علی:
در ترجمه انگلیسی آیه مورد نظر به سادگی برای ( ید) ترجمه (دو دست) بکار برده و در زیر نویس 4229 صفحه 1232 (دستهای خدا) را به ( قدرت خدا و مهارت خلاقه) او تفسیر کرده است.
حال آیا واقعا" خدا یک دست و یا دو دست دارد ( یعنی وجودی دارد مثل وجود ما انسانها) و آیا آدم را با یک دست و یا دو دست خلق کرده است؟ و یا اینکه اصولا" کلمه (ید) در قران مفهومی بغیر از آنچه که کننده مترجمین و مفسرین قران برای آنها پاسخی ندارند و یک مسلمان مومن باید چشم بسته مفاهیم غیر منطقی مذکور را بدون مزمزه کردن بعنوان کلام خالص الهی هضم کند تا در ایمانش خللی بوجود نیآید.

برداشت از کتاب بازشناسی قران از: دکتر مسعود انصاری

این مطلب به تاریخ29 آبان ماه2568 شاهنشاهی برابر با
29آبان ماه 1388خورشیدی تحمیلی نوشته شد.

۳۳ نظر:

  1. درود

    میدونی که اینها دو کله ماله کشی می کنند.

    یک سری در زمان ترجمه است که مترجم هر مزخرفی بخواد می نویسه و سری دوم تازه همون ترجمه دستکاری شده رو هم یک شیفت دیگه روش ماله میکشن تا حسابی زور چپون کنن به مردم.

    این ویژه اسلام و قران هم نیست. کشیش های مسیحی و خاخام های یهودی و حتی موبدان زرتشتی هم دست کمی ندارند.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  2. درود

    با ((چرا شهاب ها آفریده شده اند؟)) به روزم.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  3. آنچه به نام تفسیر قرآن می دانیم تنها توجیه قرآن است.

    پاسخحذف
  4. واقعا با مسعود و سیاوش موافقم. این الهی قمشه ای از همه شون بدتره. این مرد از راه فریب عوام نون می خوره. چقده توجیه؟؟ چقدر ضدو نقیض...
    راستی به مطالب ضد و نقیض قران هم برس.. مخصوصا یه جا که رسما دستور کشتار عمومی زن و فرزند غیرمسلمون رو هم صادر می کنه..

    پاسخحذف
  5. درود

    خرد آدمی بهترین وسیله برای سنجش عیار هر چیزیه، از منظر خرد، وجود یک خالق قادر پذیرفته شده است که متأسفانه این وجود در طول تاریخ دستاویزی شده برای اشاعه خرافه...

    پاسخحذف
  6. سلام
    ما که برای فهم اشعار فارسی حافظ و سعدی مشکل داریم و در دانشگاه کلاس های حافظ شناسی سعدی شناسی و مولوی پژوهی راه می اندازیم چگونه اینقدر مطمئن راجع به کتابی که به زبان دیگری نوشته شده نظر می دهیم؟
    به نظر شما معنی این کار یعنی چه؟
    هر زبان و فرهنگی مختصات خود را دارد که باید با آن بررسی شود.
    آنچنان دم از خرد می زنید که دانشمندان و فیلسوفانی چون ابن سینا و فارابی و ملاصدرا و خواجه نصیر ها به این کشفیات نرسیده اند و فقط شما رسیده اید؟
    اگر نمی خواهید دین داشته باشید حداقل آزاده باشید و در مقابل آن قرار نگیرید.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  7. درود
    بیش از یک دهه از قتل ناجوانمردانه شماری از فرهیختگان کشورمان میگذرد. کسانی که به فکر ابدی کردن سلطه خود بر کشور بودند، شبانه و مخفیانه، مریدان خود را به جان تعدادی از شهروندان بی گناه انداختند و به فجیع ترین وضع آنان را به قتل رساندند. اما پس از افشای جنایات مریدان خود را به عنوان "خودسر" بازداشت کردند و به صورتی مشکوک به قتل رساندند تا سران و حاکمان خودسر پرور در حاشیه امن خود باقی بمانند. عنصر به اصطلاح خودسر را کشتند، اما طبق توصیه های همان خودسر، فرمان به عدم بازنگری و اصلاح قانون مطبوعات داده شد، تا مبادا ملت راه و رسم دفاع از حقوق خود را بیاموزد و به خوابگاه دانشجویان حمله کردند.این همه به خاطر فلج کردن دولتی بود که تکیه بر رای مردم داشت؛ این همه به خاطر بر سر کار آوردن دولتی بود که به جای تکریم ملت، مردم را تحقیر کند و دنبال اتوموبیل خود بدواند. امروز همگان نتایج سکوت در برابر این تحقیر ملی و حقارت بین المللی را به چشم مشاهده میکنند.
    از همه شاهدان روزگار تقاضا داریم که در سالگرد پرپر شدن شاهدان چمن، داریوش و پروانه فروهر گرد هم آییم و با گرامی داشتن یاد آن دو عزیز، با خود زمزمه کنیم که دیگر نمیترسیم، چرا که همه با هم هستیم.
    زمان:يكشنبه يكم آذرماه - 3 تا 5 بعد از ظهر
    مکان:خيابان سعدی جنوبی- خيابان هدايت - كوچه شهيد مرادزاده - پلاك 18
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  8. درود
    داری اذیت میکنی نوشین!!!!
    گیر دادی به قران
    قران کلام خدا است و به محمد بن عبد الله وحی شده است
    من منظورت رو نمیفهمم!!! یعنی چی!! یعنی محمد... شعر میگه
    بابا وحی !!!
    اگه خدا سوسکت نکرد
    اگه نرفتی تو جهنم!!
    یهو بگو امام زمان نیست دیگه راحت!!1
    یهو بگو خدا هم کشکه دیگه
    خوش باشی

    پاسخحذف
  9. بنام خدا
    اين وب تبيلغ زرتشتي گري است
    در مورد قران اشتباه نكن تفسير دارد اين نوع كلمات در قران زياد است
    برو تفسير الميزان را در اين باره ببين
    در ترجمه هاي زياد يد همان قدرت ترجمه شده
    يد الله فوق ايديهم
    تهران كف دستمه اينجا منظور دسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پس كمي تعصب را زير پا گذاريم
    تو از لبنان نوشتي
    چرا عكس كودكان فلسطين نكشيدي
    نكنه مزدور اسرائيلي

    پاسخحذف
  10. سلام مقداري عکس از جنگ جهاني دوم گذاشتم وقت داشتي سري بزن

    پاسخحذف
  11. می دونی منو یاد چی انداختید؟
    یاد یه دونه از شعر های حافظ که متاسفانه یادم نیستش.
    خودت حرف در دهان ما می ذاری و محاکمه می کنی و خودت مجازات می کنی.
    فرض کنید حرف شما درست باشه. شما عربی دان بزرگ هستید و یا مثلن به شما وحی شده که ید تنها یه معنی داره و دست هست. استعاره و کنایه هم کشک است.
    حالا این آیه رو چطور معنی می کنید:
    ما از رگ گردن به شما نزدیک تر هستیم.
    یعنی باید فاصله خدا از همه رگ گردن همه ی انسان ها برابر باشه.
    لازمه ی آن این است که خدا نمود جسمانی نداشته باشد.
    چاره ای نداریم جز این که دست را چیز دیگری معنی کنیم.
    صرف نظر از انبوه حدیث هایی که بر کافر بودن تجسمی ها آمده است و شما هم که بیشتر به قرآن استناد می کنیم.
    سپاسگزارم.

    پاسخحذف
  12. فرمودید که مفسران خدا را از جسم بودن پاک ساخته اند.
    ولی حقیقت چیست؟
    حقیقت نشان می دهد که پیشوایان و خود شخص پیامبر ص هم خدا را تجسیمی نمی دانست.
    اکنون جالب است که خود فردی که قران را آورده می گوید خدا جسم نیست بعد شما از تجسیم و تشبیه در قرآن سخن می گویید.
    بفرمایید با چه منطقی می توان با شما صحبت کرد؟
    نگاهی به روایات می تواند مفید باشد:
    حضرت علی خدا را این گونه توصیف می کند: سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجزند و حسابگران از شمارش نعمت های او ناتوان اند...................پروردگاری که برای صفات او حد و مرزی وجود ندارد و تعریف کاملی نمی توان یافت و برای خدا وقتی معین و سرآمدی مشخص نمی توان تعیین کرد...................کمال اخلاص خدا را از صفات مخلوقات جدا کردن است زیرا هر صفتی نشان می دهد که غیر از موصوف است و هر موصوفی گواهی می دهد که غیر از صفات است، پس کسی که خدا را با صفات مخلوقات تعریف کند او را به چیزی نزدیک کرده و با نزدیک کردن خدا به چیزی دو خدا مطرح شده و با طرح دو خدا اجزایی برای او تصور نموده و با تصور اجزا برای خدا او را نشناخته و کسی که خدا را نشناسد به سوی او اشاره می کند و هر کس به سوی خدا اشاره کند او را محدود کرده و به شمارش آورد. و آن کس که بگوید خدا در چیست؟ او را در چیز دیگری پنداشته است و کسی که بپرسد خدا بر روی چیزی قرار دارد؟ به تحقیق جایی را حالی از او در نظر گرفته است نه این که همنشین آنان باشد؛ و با همه چیز فرق دارد نه این که از آنان جدا و بیگانه باشد. انجام دهنده ی همه ی کار ها خداست بدون حرکت و ابزار و وسیله ؛ بیناست حتی در آن هنگام که پدیده ای وجود نداشت یگانه و تنهاست، زیرا کسی نبوده تا با او انس گیرد و یا از فقدانش وحشت کند.( نهج البلاغه، قسمتی از خطبه ی 1)
    . در جای دیگر: سپاس خداوندی را سزاست که از شباهت داشتن به پدیده ها برتر و از تعریف وصف کنندگان والاتر است...............اداره کننده ی سراسر نظام آفرینش است بی آن که نیازی به فکر کردن یا اندیشه ی درونی داشته باشد. خدایی که تاریکی او را نهان نسازد و از نور ها روشنایی نگیرد و روز بر او نمی گذرد نه بینایی او از راه دیدگان و نه علم او از راه اطلاعات و اخبار است. ( خطبه ی 213)
    و در جایی دیگر: ........... هرگز برابر چشم بینندگان ظاهر نمی گردد. نه چشم کسی که او را ندیده می تواند انکارش نماید . نه قلبی که او را شناخت می تواند مشاهده اش نماید ............و آن چنان به بندگان خویش نزدیک است که از او نزدیک تر چیزی نمی تواند باشد............خدایی که برتر از گفتار تشبیه کنندگان و پندار منکران است.( قسمتی از خطبه ی 49)
    نگاهی به این جملات افسونگر و حکیمانه ی حضرت علی ع خود نشان می دهد که چه کسی اولین بار تفکر و کلام و اندیشه در دین را به بشر آموخت. خود حضرت هم این ها را از پیامبر یاد گرفته بود. آن زمانی علی ع این حرف ها را می زد نه واصلی وجود داشت ونه عمر بن عبید نه امام محمد غزالی نه مولوی.....
    امام صادق به یکی از یاران خود درباره ی این خبر که رسول خدا پروردگار را مشاهده کرد و مومنان نیز پروردگار را مشاهده می کنند فرمود: جدم که درود خدا بر او و خاندانش باد هیچ گاه پروردگارش را با چشم ظاهر ندید ولی بدان که دیدن بر دو قسم است: دیدن با قلب و دیدن با چشمو کسی که منظورش از رویت دیدار قلبی باشد درست گفته است اما کسی که رویت را دیدار با چشم بداند به خدا و آیاتش کفر ورزیده است. زیرا رسول خدا فرموده است: کسی که خدا را با مخلوقاتش شبیه سازد حقیقتا کافر است. ( کفایه الاثر، ص 256)

    پاسخحذف
  13. درود بر تو
    كلا كتب انصاري بعد از خود قرآن !بهترين آثار ارائه شده عليه اسلام است
    نكته هاي جالبي در اين نوشته بود...كلا تفسير براي ماله كشي روي
    حماقتهاي الله بوده مفسران ميگن كه ما از الله كه يه چيزايي رو نميفهميده
    بيشتر ميفهميم واسه همين پرانتز باز ميكنيم تا الله رو كامل كنيم
    پيروز باشي

    پاسخحذف
  14. سلام نوشین جان
    مثل همیشه پربار و عالی بود
    به روز شدم
    یه سر بیا بزن

    پاسخحذف
  15. سلام شما دوست خوبم لينک شديد

    پاسخحذف
  16. ان الله یخاف عن اللائکین و ما خلق السکولاریست بیده‌ و قال الله فی محکم کتابه‌ی خلق الأغنام بیده‌.(سوره‌ غنم آیه‌105)

    پاسخحذف
  17. آخرین پست: نژادپرستی ابزار زرتشتیان

    پاسخحذف
  18. درود نوشین جان
    خیلی واسم جالبه که تا حالا دقت کردی این دکتر مسعود انصاری که اینقدر مخالف اسلام و زبان تازی یا عربی هستش چرا نه اسم و نه فامیلش که هر دو عربی هستند را عوض نکرده است مثل خیلی های دیگه که عوض کردند؟؟؟
    نکته دوم اینکه همه عرب زبانان و زبان شناسان زبان عربی یا تازی معتقدند که زبان عربی زبان ایهام و اشاره است و زبانی است که بسیاری ایهامات و اشارات در لغات این زبان مخفی است. همانگونه که در زبان فارسی داریم من زمین خوردم و بلااستثنا همه ما فارسی زبانان این جمله را برای افتادن روی زمین به کار می بریم در زبان عربی هم می توان تعبیرات مختلفی از لغاتش کرد.در قرآن داریم و یدالله فوق ایدیهم یعنی دست خدا بالاترین دست هاست اما آیا خدا موجودی مثل ما آدمهاست و دارای جسم می باشد که دست داشته باشد؟؟؟این را هر خداشناسی می تواند به راحتی تشخیص دهد که از ایهام و اشاره در اینجا استفاده شده است.یعنی اینکه چون دست نشانه قدرت و برتری می باشد و همه زبان شناسان هم به آن اذعان دارند پس منظور از دست خدا در اینجا یعنی قدرت و برتری خداوند بالاترین قدرت هاست.حالا تعبیر معمولی آن یعنی دست خدا بالاترین دست هاست به نظر شما یعنی چه؟؟یعنی مثلا خدا دستش خیلی بزرگ و گنده بوده است و قوی که بر همه دست ها چیرگی و برتری داشته است؟؟؟اگر همین را هم به زبان عامیانه مد نظر داشته باشیم باز هم پس موجودی هست که خیلی از ما انسانها قوی تر بوده است که توانسته ماها را به وجود بیاورد و بیافریند و چون آفریدگار ماست پس ما بنده اوییم و باید سر به اطاعت و تسلیم در پیش او فرود آوریم.در ضمن این را هم مدنظر داشته باشیم که خدا برای عرب جاهل و راهزن و بی سواد و خوشگذران 1400 سال پیش داشته صحبت می کرده است نه برای انسان امروزی پست مدرن هزاره سوم میلادی.
    نوشین جان معضلات و مشکلات و گرفتاری ما در این چیزها نیست به نظر من.گرفتاری ما در شخصیت و خودخواهی و سوء استفاده ما انسانها از یکدیگر می باشد که باید با آن مقابله کنیم و الا خدا چه دست داشته باشد و چه نداشته باشد تاثیری در این موضوعات ندارد.دین یک مسئله شخصی است و چه مسلمان باشیم و چه مسیحی چه یهودی و چه بی دین و چه برای خدا جسم قائل باشیم و چه ذات، اگر وجدان نداشته باشیم آدم و انسان نیستیم.این بزرگترین مشکل بشریت است.
    ممنون و موفق باشین

    پاسخحذف
  19. درود فراوان،
    بخاطر مطلب جالبي كه انتخاب كرديد بايد از شما تشكر كنم،
    هرچند كتاب خوب ديكتر انصاري را خواندم ولي بازخواني و تكرار و يادآوري آن در هرزمان لازم و ضروري است.
    البته ايشان كتابهاي بسيار خوب و آگاهي دهنده‏ي ديگه‏اي هم دارند كه اميدوارم همه دوستان سعي كنند اين كتابها را بخوانند.
    بيشتر كتابهاي اين بزرگوار را به راحتي و با يك سرچ ساده ميتونيد توي اينترنت پيدا و دانلود كنيد.

    بهترينها را براي شما آرزو ميكنم.

    پاسخحذف
  20. یا درود بر نوشین عزیز جستار جالبی بود به روزم جشنهای آذر ماه منتظر گفتار نیکت هستم
    در روح و جان من می مانی ای وطن
    به زیر پا فتد آن دلی، که بهر تو نلرزد
    شرح این عاشقی ، ننشیند در سخن
    که بهر عشق والای تو ، همه جهان نیرزد
    در روح و جان من می مانی ای وطن
    به زیر پا فتد آن دلی ، که بهر تو نلرزد
    شرح این عاشقی ، ننشیند در سخن
    که بهر عشق والای تو ، همه جهان نیرزد
    ای ایران ایران دور از دامان پاکت دست دگران ، بد گهران
    ای عشق سوزان ، ای شیرین ترین رویای من تو بمان ، در دل و جان
    ای ایران ایران ، گلزار سبزت دور از تاراج خزان ، جور زمان
    ای مهر رخشان ، ای روشنگر دنیای من به جهان ، تو بمان
    سبزی سر چمن ، سرخی خون من ، سپیدی طلوع سحر ، به پرچمت نشسته
    شرح این عاشقی ، ننشیند در سخن
    بمان که تا ابد هستیم ، به هستی تو بسته
    ای ایران ایران دور از دامان پاکت دست دگران ، بد گهران
    ای عشق سوزان ، ای شیرین ترین رویای من تو بمان ، در دل و جان
    ای ایران ایران ، گلزار سبزت دور از تاراج خزان ، جور زمان
    ای مهر رخشان ، ای روشنگر دنیای من به جهان ، تو بمان
    در روح و جان من می مانی ای وطن
    به زیر پا فتد آن دلی ، که بهر تو نلرزد
    شرح این عاشقی ، ننشیند در سخن
    که بهر عشق والای تو ، همه جهان نیرزد

    پاسخحذف
  21. درود نوشین جان ...
    یاد این شعار بسیجیا افتادم ...
    دست خدا بر سر ماست # خامنه ای رهبر ماست !
    ایــــــ بابا ...

    پاسخحذف
  22. درود بر نوشین گزامی و عزیز
    نخست عذر مرا بپذیرید از دیر امدنم به تارنگار شما و سپاس فراوان دارم از حمایت بیدریغتان از اندیشه نسل امروز

    يک محاسبهء ساده در مورد شهدا و حوريان بهشتی
    به پيامبر اسلام نسبت داده اند که فرمود: «هر مومن که شهيد مي شود در بهشت قصري انتظارش را مي کشد که در ان قصر70 حجره است و هر حجره داراي 70 تخت است و بر هر تختي 70 فرش گسترانده اند و بر هر فرشي 70 حوري نشسته و انتظار آن شهيد کشته شده در راه اسلام را مي کشند». با بررسي اين سخن و با يک ضرب ساده رياضي مي توان به اين نتيجه رسيد که بر طبق سخني که از رسول خدا نقل شده ،7 به توان 4 حوري يعني رقمي معادل 24010000 (حدود 24 ميليون) حوري بهشتي فقط در انتظار يک شهيد اسلامي مي باشد . با فرض اينكه هر كدام از فرشها 6 متر مربع باشد مساحت كل فرش ها مي شود 2058000 مترمربع با در نظر گرفتن 20% راهرو ها و راه پله و فضاهاي بدون فرش، مساحت كاخ 2469600 متر مربع به دست مي آيد.كه مي شود عمارتي با زيربناي 200 متر در 200 متر و 62 طبقه به ارتفاع 186 متر پر از حوري فقط براي يك شهيد اسلامي. با فرض اينكه شهيد مورد نظر به هر حوري يك ساعت سرويس دهي نمايد بعد از 2740 سال كار بدون وقفه نوبت به آخرين حوري مي رسد.

    اندیشه نسل امروز

    پاسخحذف
  23. جواب مدیر وبلاگ به مرتضییکشنبه, ۰۱ آذر, ۱۳۸۸

    مرتضی چه حسابگری دقیقی واقعا" که هم گل گفتی هم بازم گل گفتی جز گل هم نگفتی
    ببین مرتضی جان بی اعتقادی و کفر ما بی اسلامیها همینه که نمیدونیم این خدای تبارک و تعالی و مقتدر قوایش را میتونه بده تعجب نداره وقتی به درختهای زمان پیغمبرش دستور میده که هروقت محمد از این جا رد شد به او تعظیم کنید آنها هم اجرا میکنند!!
    وقتی هر امامی را از ران مادرش بدنیا میآورد نمیتونه یک شهید را در بهشت انقدر خوب سرویس دهی کنه
    حالا یک سوال من همیشه دارم آیا این خدای توانا برای زنهای مومنه و چادری و غیره آش نذری و شله زرد درست کن امامزاده برو هم اون دنیا حوری میاره؟

    پاسخحذف
  24. درود

    ((به یاد رضا فاضلی)) به روز شد.

    بدرود. پاینده ایران

    پاسخحذف
  25. و نوشین بانو - بر شماست که لینک وبلاگ مرا تصحیح کنید - تا شما و دوستان از بروز رسانی آن مطلع شوید - همانا شما از بانوان آگاهید ...

    پاسخحذف
  26. درود
    نوشین عزیز این ماله کشی ها و ماله کشان در تاریخ اسلام فراوان ست.از هر چیزی که خودشون بخوان چم کنایی میگیرند و اون رو زیبایی ادبی میدونن.هر آیه از تازی نامه را بخوان گاهی بدون در نظر گرفتن آیات پیشین برگردان میکنند و گاهی هم سینه ی خودشون رو پاره میکنن که فلان آیه باید با توجه به آیات دیگر برگردان شود.خودشون حرف خودشون رو رد میکنن."ید" در تازی نامه رو استعاره از قدرت و علم میگیرن اما وقتی در اوستا گفته میشود "اهورامزدا را سری ست مانند شاهین"میگویند زرتشتیان برای خدا پیکر قائل میشن.اینجا دیگر سری مانند شاهین داشتن رو به هیچ روی چم کنایی نمیگیرن.! این است رویه ی تازی پرستان
    در پناه اهورا

    پاسخحذف
  27. سلام البته ازباب ادب خودم نه از باب سلامتی شما
    یه سؤالی داشتم نوشین جون !
    اون غاری که شما سلطنت طلبای مفسر قرآن ! توش زندگی می کنین ، هواش چطوره؟

    پاسخحذف
  28. سلام البته ازباب ادب خودم نه از باب سلامتی شما
    یه سؤالی داشتم نوشین جون !
    اون غاری که شما سلطنت طلبای مفسر قرآن ! توش زندگی می کنین ، هواش چطوره؟

    پاسخحذف
  29. كاشكي علماي عظام! بجاي حل اين مسائل يه فكري به حال لكنت زبون الله قادر ميكردن! آخه هرچي ميگه ما بايد يه چيز ديگه برداشت كنيم. مثلاً همينجا ميمرد كه بگه "انسان را با قدرت خويش آفريديم"!؟ كه اينهمه هم به مغز مبارك آيت الله ها فشار نياد!!
    بدرود

    پاسخحذف
  30. سلام .حرکت چند هزار نفری به سوی اوین، برای زندانی شدن!

    درخواست مهدی کروبی از دادستان کل کشور:

    سرنوشت یک شاهد تجاوز را روشن کنید

    پاسخحذف
  31. سلام

    در مورد مطلبی که نوشتی باید بگویم شما اصلا آیه را تفسیر نکردی بلکه معنی آنرا آورده ای و بنا به نظر آن دوستی که نوشته به تفسیر المیزان مراجعه کن گوش نده ،چون از آن تفسیر چیزی متوجه نمی شوی.
    خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی.

    تا سلامی خدانگهدار

    پاسخحذف
  32. درود
    نوشین عزیزو سپاس فراوان دارم از زحمات بی دریغتان
    از بابک بی خدا هم ممنون که شما رو بهم معرفی کرد.
    ازتون یه خواسته دارم جسارتا
    من دنبال چند تا کتاب می گرددم

    پاسخحذف
  33. اگه امکان داره راهنمایی فرمایید
    1:کسروی مردی که میخواست ایران را از تاریکی برهاند از علیرضا مناف زاده
    2:زمان انتخاب از شاهزاده رضا پهلوی
    3:از مردن خسته ام از فریدون فرخ زاد
    4:پشت پرده های انقلاب از حسین بروجردی
    ممنون

    پاسخحذف

یک مسلمان ایرانی تنها از این جهت مسلمان است که پدرش مسلمان بوده است و پدر او نیز بهمین دلیل مسلمان بوده که پدری مسلمان داشته است و پایان این خط زنجیر به زرتشتی فلک زده ای می رسد که با شمشیر عرب لااله الاالله گفته بود!!
بی آنکه حتی معنی آنرا دانسته باشد.
شجاع الدین شفا - تولدی دیگر