نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران
بیداری پایگاه درفش کاویانی در راه مبارزه با خرافات و ننگ و جنایات 1400 ساله دین و 400 ساله مذهب و 31 ساله حکومت ننگین و خودکامه و پر ازفساد و جنایت آخوندی - یک مسلمان ایرانی تنها از این جهت مسلمان است که پدرش مسلمان بوده است و پدر او نیز بهمین دلیل مسلمان بوده که پدری مسلمان داشته است و پایان این خط زنجیر به زرتشتی فلک زده ای می رسد که با شمشیر عرب لا اله الله گفته بود !! بی آنکه حتی معنی آنرا دانسته باشد!! شجاع الدین شفا - تولدی دیگر -
خدایا ایران را از دروغ و دشمن و خشکسالی حفظ کن - دعای داریوش بزرگ برای ایرانیان همه زمانها

.

هیچکس حقایق مذهبی را بخوبی آنهائی که توش خردگرائی را از دست داده اند نمی فهمند - ولتر

۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

معانی آیات قران بعد از تفسیر به چه صورت درآمده است؟ (قسمت اول)

معانی آیات قران بعد از تفسیر مفسرین به چه صورت درآمده است؟!!! (قسمت اول):

** در راستای بررسی حقیقی در مورد تفسیر های قران مطلب زیر را هم بخوانید و در آینده ای نزدیک آیات قران همراه با تفسیر و ترجمه آنهارا در همین وبلاگ میخوانید:
ترجمه ها و تفاسیربعضی از گفتار ها و متون و احکام قران را که تاکنون به زبان فارسی بعمل آمده و در واقع مترجمان و مفسران مربوطه کوشش کرده اند با ترجمه ها و تفاسیر غیر مرتبط نارسائی ها تعارضات و فلسفه های غیر منطقی و نامعقولانه مطالب قران را پوشیده نگهدارند و یا آنها را خنثی سازند به شرح زیر است:
آیا خداوند آدم را با یک دست خلق کرده و یا با دو دست و یا با علم و قدرت و مهارتش ؟:
آیه 75 سوره ص برای خداوند دست قائل شده و حاکی است که خداوند دارای دست است و آدم را با دست و یا دستهای خود خلق کرده است.
متن آیه مذکور و ترجمه فارسی آن به شرح زیر است:
... خداوند به شیطان فرمود ای ابلیس ترا چه مانع شد که به موجودی که من با دست خود آفریدم سجده کنی...
چنانکه ملاحظه میشود در متن آیه مذکور کلمه (ید) و یا (دست) بعنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده وجود خدا بکار رفته است. بطوریکه میدانیم کلمه (ید) در زبان عربی بغیر از (دست) معنی و مفهوم دیگری ندارد اما مترجمین و مفسران قران که هنگام ترجمه آیه مذکور اختصاص یک و یا دو دست را برای خدا برخلاف عقل و منطق و عرف تشخیص داده و بعبارت دیگر در موقع ترجمه اصل آیه مذکور در مانده اند از ترجمه اصیل متن آیه طفره رفته و لذا بعضی از آنها برای خدا (دست) و بعضی دیگر (دو دست) قائل شده
و (دست) و یا (دستهای) خدا را به شرح زیر یا مفاهیم مختلف تفسیر کرده اند:
قران مهدی الهی قمشه ای:
( مهدی الهی قمشه ای قران مجید با منتخب التفسیر فارسی صفحه 607) کلمه (ید) را که در اصل معنی یک دست میدهد به دو دست ترجمه کرده و بعد از ترجمه کلمه (ید) به (دو دست) تفسیر (علم و قدرت) را در پرانتز به آن افزوده و بدین ترتیب یکی از دستهای خدا را (علم) او و دست دیگرش را (قدرت) وی تفسیر کرده است تا بدینوسیله غیر منطقی بودن متن قران را در این باره تعدیل کند. (یعنی بگوید خدا جسم نداشته که دست داشته باشد این دستها علم و قدرتش بودند!!)
قران ابوالقاسم پاینده:
( تهران 1336 - صفحه 172) کلمه (ید) را بطور کلی به (دست قدرت) خدا تفسیر کرده است.
قران کریم و فرقان عظیم چاپ انتشارات جاویدان کلمه (ید) را به ( دو دست قدرت ) خدا ترجمه و تفسیر کرده است.
قران یوسف علی:
در ترجمه انگلیسی آیه مورد نظر به سادگی برای ( ید) ترجمه (دو دست) بکار برده و در زیر نویس 4229 صفحه 1232 (دستهای خدا) را به ( قدرت خدا و مهارت خلاقه) او تفسیر کرده است.
حال آیا واقعا" خدا یک دست و یا دو دست دارد ( یعنی وجودی دارد مثل وجود ما انسانها) و آیا آدم را با یک دست و یا دو دست خلق کرده است؟ و یا اینکه اصولا" کلمه (ید) در قران مفهومی بغیر از آنچه که کننده مترجمین و مفسرین قران برای آنها پاسخی ندارند و یک مسلمان مومن باید چشم بسته مفاهیم غیر منطقی مذکور را بدون مزمزه کردن بعنوان کلام خالص الهی هضم کند تا در ایمانش خللی بوجود نیآید.

برداشت از کتاب بازشناسی قران از: دکتر مسعود انصاری

این مطلب به تاریخ29 آبان ماه2568 شاهنشاهی برابر با
29آبان ماه 1388خورشیدی تحمیلی نوشته شد.

۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

آیا قران به تفسیر احتیاج دارد؟ (طبق آیات قران)

آیا قران به تفسیر احتیاج دارد؟ (طبق آیات قران):




آیا قران باید تفسیر شود؟
اولین حرفی که به هرکدام از مسلمانان در مورد قران زده میشود میگویند تو نمیتوانی قران را تفسیر کنی !!!

قران احتیاج به تفسیر دارد حال ببینیم خود قران در این مورد چه میگوید ؟:

سوره القمر 54: و قطعا" قران را برای پند آموزی آسان کرده ایم پس آیا پند نگزیده اید؟(7) (22) (32) (40)

سوره کهف18: (کتابی) راست و درست تا (گناهکاران را) از جانب خود به عذابی سخت بیم دهد و مومنانی را که کارهای شایسته میکنند نوید بخشد که برای آنان پاداشی نیکوست

(2)سوره الزخرف 43: ما آن را قران عربی قرار دادیم باشد که بیندیشید

(3)سوره الزمر 39:قران عربی بی هیچ کجی باشد که آنان را تقوا پویند

حالا با همه این تاکیدات بازهم بعضی میگویند قران احتیاج به تفسیر دارد اگر احتیاج به تفسیر دارد چرا این همه ( یا ایهالناس ) ( یاایهاالمومنون ) ( یا ایهاالذین آمنو) دارد و به جای اینها نیامده (یا ایهاالمفسرون ) (یا ایهاالعالمون) یا (یا ایهاالمراجع التقلید) !!! چون خطاب قران به انسانهاست نه به مفسر ها!!

سوره انفال 8: قطعا" بدترین جنبندگان نزد الله کران و لالانی اند که نمیاندیشتد!!!

**حتما" منظور قران ما ایرانیها نبوده ما که کر و لال نبودیم و نیستیم !!! حالا شما بگوئید این قران که آخوندهاآنرا تفسیر کردند احتیاج به تفسیر دارد یا نه؟ درصورتیکه تو خود قران نوشته من آنرا روان آفریدم تا آنرابخوانی و بفهمی!! آیا تفسیر کردن این معنی را نمیدهد که مفسرین گفته اند خدا نفهمیده !!!و محمد پیغمبرش هم نفهمیده!!! ما مفسرین میفهمیم!!! کتاب ما را بخوانید تا قران را بفهمید !!!! آیا این تفسیرکردن ها بزرگترین اهانت به قران نیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برگرفته از کتاب: آیا قران کلام آفریدگار است؟

این مطلب به تاریخ22 آبان ماه2568 شاهنشاهی برابر با

آدینه22 آبان ماه1388 خورشیدی تحمیلی نوشته شد.